Όσο πιο ψηλά τόσο πιο καλά! Τι νιώθουν τα πόδια μου μέσα στα τακούνια;

 Από  23/09/2019

H Marilyn Monroe είχε πει «Δεν ξέρω ποιος ανακάλυψε τα ψηλά τακούνια, αλλά όλες οι γυναίκες του χρωστάνε πολλά!»

Σε μεγάλο βαθμό, είναι αλήθεια! Φορώντας ψηλά τακούνια η αυτοπεποίθησή μας χτυπάει κόκκινο, η στάση του σώματος μας είναι απίστευτα προκλητική αφού το στήθος και τα οπίσθια τείνουν προς τα έξω, νιώθουμε σέξυ, ποθητές, πρωταγωνίστριες και απλά… femme fatale!

Φυσικά αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Μπορεί εμείς οι γυναίκες να είμαστε ανεκτικές και να ασπαζόμαστε το «μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος», πρέπει όμως να καταλάβουμε πως πολλές φορές ο πόνος είναι ένδειξη πως κάτι πρέπει να αλλάξει στην καθημερινότητά μας προτού να είναι αργά…

Τι νιώθουν τα πόδια μου με τα τακούνια που φοράω:

  • Η ανύψωση της φτέρνας, που συνεπάγεται η χρήση ενός ψηλοτάκουνου υποδήματος, μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση των δαχτύλων, κάλους, το λεγόμενο «κότσι» αφού πιέζουν το μεγάλο δάκτυλο προς τα μέσα και συμπιέζουν τα νεύρα μεταξύ των δακτύλων, προκαλώντας μούδιασμα, είσφρυση νυχιών και επίπονες δυσμορφίες των αστραγάλων.

 

  • Η μεταφορά του κέντρου βάρους από τη φτέρνα στα ακροδάχτυλα έχει επιπτώσεις σε αρθρώσεις του σώματος, όπως τα γόνατα και η μέση. Οι μυς που καταπονούνται επί των πλείστων από την καθημερινή και πολύωρη χρήση ψηλών τακουνιών είναι της μέσης, κάτι που μπορεί να προκαλέσει οσφυαλγία. Ο λόγος είναι ότι τα τακούνια ωθούν το κατώτερο τμήμα της πλάτης προς τα εμπρός και εμείς αναγκαζόμαστε να κάμπτουμε το ανώτερο τμήμα της πλάτης προς τα πίσω για να ισορροπήσουμε, ασκώντας έτσι πίεση χαμηλά στα νεύρα της μέσης .

 

  • Η συνεχής χρήση ψηλών τακουνιών κυρίως στιλέτο κρίνεται ένοχη για συρρίκνωση του αχίλλειου τένοντα που οδηγεί σε πόνο στη γάμπα και γρήγορη κόπωση καθώς περπατάμε, αλλά και για μη αναστρέψιμες βλάβες στους τένοντες όπως και στη δημιουργία πελματιαίας απονεύρωσης (plantar fasciitis)

Πρεπει να πω αντίο στα τακούνια; Όχι φυσικά!

1.Διαλεξε λογικό ύψος τακουνιών. Επέλεξε τακούνια το πολύ 3-4 εκατοστών και κατά προτίμηση με φαρδιά βάση τακουνιού,  καθώς αυτό θα βοηθήσει ώστε να κατανεμηθεί το βάρος πιο ομαλά. Με τα στενά τακούνια τύπου στιλέτο περιορίζεται το εμβαδόν στήριξης του ποδιού στο μισό, με αποτέλεσμα αστάθεια στο βάδισμα και κατά συνέπεια αύξηση του κινδύνου πρόκλησης διαστρεμμάτων και καταγμάτων.

2.Διαλέξε παπούτσια με μαλακούς πάτους ώστε να μειώνετε η επίδραση στα γόνατα.

3.Βεβαιώσου ότι έχεις διαλέξει σωστό νούμερο παπουτσιού, ώστε το πόδι να μην γλιστράει μπροστά δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερη πίεση στα ακροδάχτυλα. Το μυστικό είναι να ψωνίζεις παπούτσια πάντα το απόγευμα, καθώς τις πρωινές ώρες τα πόδια είναι ξεκούραστα και καθόλου πρησμένα και το πιθανότερο είναι να καταλήξεις με ένα ζευγάρι μικρότερου μεγέθους. Διάφορα γεγονότα όπως πχ μια εγκυμοσύνη ενδέχεται να αλλάξει το νούμερο που φορούσες στο παρελθόν.

4.«Τα τακούνια δεν είναι για περπάτημα» όπως έχει αναφέρει και ο διάσημος σχεδιαστής Christian Louboutin! Φορέσε τακούνια μέρες που δεν θα χρειαστεί να περπατήσεις ή να σταθείς πολύ ώρα όρθια.

5.Προτίμησε τα δερμάτινα.Το δέρμα είναι αποδεδειγμένα το καλύτερο υλικό για τα πόδια ειδικά όταν το τακούνι είναι ψηλό καθώς όχι μόνο επιτρέπει στο πόδι να αναπνέει αλλά επειδή έχει την τάση να «ανοίγει» και να παίρνει τη φόρμα του ποδιού.

6.Κανε διατάσεις! Βρες χρόνο καθημερινά να κάνεις stretch στις γάμπες σου και στα πόδια. Για να ισιώσεις τη μέση σου μετά από μία μέρα πάνω σε τακούνια ξάπλωσε σε στρώμα και τράβηξε ένα ένα τα πόδια σου προς το κεφάλι λυγισμένα καθώς το άλλο είναι τεντωμένο μπροστά. Σιγά σιγά θα νιώσεις την μέση να χαλαρώνει και να ακουμπάει στο στρώμα.

Συμβουλή : Mην επιτρέψεις την αίσθηση της κομψότητας και στυλ να σου καταστρέψουν την ικανότητα να περπατάς και να στέκεσαι όρθια ανώδυνα. Τα πέλματα είναι η βάση στήριξης όλου του σώματος – άμα αυτά δεν είναι χαρούμενα, τίποτα από εκεί και πάνω δεν θα είναι!

Τι πιστεύετε εσείς;