Άγχος, στρες στη δουλειά; Αντιμετωπίστε το τώρα!

 Από  25/09/2019

Ξυπνάτε το πρωί χωρίς διάθεση για να πάτε στη δουλειά; Σκέφτεστε τον εργασιακό σας χώρο σαν μια ζούγκλα που πρέπει να βρείτε τον τρόπο να επιβιώσετε; Στην Ευρώπη το στρες είναι η δεύτερη ασθένεια που πλήττει τους εργαζόμενους. Η λέξη στρες προέρχεται από τη λατινική λέξη stringere, που σημαίνει σφίγγω. Στρες λοιπόν σημαίνει ένταση, σφίξιμο. Μελέτη έδειξε ότι πολλοί εργοδότες πιστεύουν πως οι εργαζόμενοί τους δεν θα αντιμετωπίσουν ποτέ πρόβλημα με την ψυχική τους υγεία. Όμως είναι χιλιάδες οι εργαζόμενοι που χάνουν τις προσωπικές τους στιγμές, τον ύπνο και την ψυχαγωγία τους επειδή η ψυχολογία τους συνδέεται άμεσα με την δουλειά και τις συνθήκες εργασίας.
Τι πρέπει να κάνετε;


Πριν πάτε στη δουλειά…
– Μην ανοίξετε τα email σας ή το επαγγελματικό σας τηλέφωνο έως ότου φτάσετε στο γραφείο. Η δουλειά θα σας απασχολήσει όλη την ημέρα. Εκμεταλλευτείτε τον πρωινό σας χρόνο με πράγματα που σας ευχαριστούν!
– Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα πλούσιο και θρεπτικό πρωινό. Είναι γνωστή η σημασία του και θα σας δώσει περισσότερη ενέργεια καθ’ όλη την ημέρα.
– Χρησιμοποιήστε μια Ατζέντα για να οργανώσετε το πρόγραμμα της ημέρας έτσι ώστε να μπορείτε να ανταποκριθείτε καλύτερα.

Στο χώρο εργασίας…
– Εάν έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε το χρώμα στο χώρο του γραφείου σας επιλέξτε γαλάζιο ή πράσινο. Είναι χρώματα που ξεκουράζουν τα μάτια σας εάν βρίσκεστε εκεί για αρκετές ώρες.
– Οι σχέσεις σας με τους συναδέλφους προσπαθήστε να είναι φιλικές χωρίς να δίνετε ιδιαίτερη σημασία σε σχολιασμούς ή εντάσεις την ώρα της δουλειάς. Εάν τα πάτε καλά με κάποιο/α συνάδελφο συναντηθείτε και εκτός γραφείου για μια βόλτα ή για έναν καφέ αλλά αποφύγετε να μιλάτε να θέματα δουλειάς!
– Συναισθηματικές σχέσεις γεννιούνται εύκολα στον εργασιακό χώρο. Στην αρχή μπορεί να δείχνουν όλα ρόδινα αλλά αν η αμοιβαία έλξη ή σχέση τελειώσει τα προβλήματα θα είναι μεγαλύτερα και το στρες περισσότερο.
– Εάν δεν μπορείτε να ανταποκριθείτε στα καθήκοντά σας μιλήστε με τον προϊστάμενός σας ή κλείστε ένα ραντεβού με τον διευθυντή προσωπικού και ενημερώστε τον για την κατάσταση. Είναι αυτός που θα σας βοηθήσει καλύτερα.
– Εάν στο επιτρέπει ο χώρος εργασίας προτίμησε να ακούς χαμηλή χαλαρή μουσική ( lounge, new age, ambient)
– Πίνε αρκετό νερό! Η έλλειψη νερού στον οργανισμό μας μπορεί να προκαλέσει εκνευρισμό, κούραση και δυσκολία συγκέντρωσης.
– Έχε μαζί σου υγιεινά σνακ.

Καρύδια: αποτελούν τροφή του « εγκεφάλου» λόγω της περιεκτικότητάς τους σε ωμέγα-3, βιταμίνες συμπλέγματος Β και μαγνήσιο. Όλα αυτά μειώνουν το στρες και βελτιώνουν τη διάθεσή σου.
Sticks Καρότου: βοηθούν στην διαχείριση του στρες μέσα από την υψηλή περιεκτικότητα σε β-καροτίνη και έχουν αντιοξειδωτική δράση.
Κομματάκια Σοκολάτας: μικρή ποσότητα σοκολάτας τονώνει τα νευρικά κύτταρα χάρη στην καφεΐνη και βελτιώνει τη διάθεση!
Μπανάνα : είναι πλούσια σε μαγνήσιο το οποίο συμβάλλει στην αναστολή της υπερβολικής έκκρισης αδρεναλίνης και στην ελάττωση της πίεσης.

Μετά τη δουλειά…
– Κάντε γιόγκα! Ηρεμεί σώμα και πνεύμα. Θα σας βοηθήσει να τεντώσετε το σώμα σας και να χαλαρώσετε. Έρευνα έδειξε ότι τα στελέχη μιας επιχείρησης που έκαναν γιόγκα για ένα μήνα ήταν λιγότερο ευάλωτα στο στρες από εκείνα που έκαναν κανονικό πρόγραμμα γυμναστικής.


– Προσπάθηστε να κοιμάστε καλά. Εάν έχετε δυσκολία στον ύπνο προσπαθήστε να πηγαίνετε για ύπνο συγκεκριμένη ώρα, μην κουβαλάτε τη δουλειά κάτω από τα σκεπάσματα, αποφύγετε τα βαριά γεύματα το βράδυ και προτιμήστε αφεψήματα. Για παράδειγμα το τίλιο ηρεμεί το στομάχι και η πασιφλόρα συνίσταται για όσους νιώθουν πιεσμένοι μελαγχολικοί. Το μελισσόχορτο συνίσταται για περιπτώσεις μεγάλης έντασης και εξουθένωσης ενώ η βαλεριάνα για περιπτώσεις που λόγω έντονου στρες χάνετε τον ύπνο σας.
– Καταναλώστε μικρή ποσότητα αλκοόλ. Χάρη στη καταστολή που προκαλεί στο νευρικό σύστημα σας ηρεμεί. ΠΡΟΣΟΧΗ! Αποφύγετε την συστηματική κατανάλωση αλκοόλ γιατί θα έχετε αντίθετα αποτελέσματα.

 

Συμβουλή: Το στρες πολλές φορές σχετίζεται με την ψυχική υγεία. Το έντονο και παρατεταμένο στρες έχει συνδεθεί με την εμφάνιση ψυχικών διαταραχών. Εάν νιώθετε ότι το άγχος πλήττει την καθημερινότητά σας, μη διαστάσετε να μιλήσετε σε έναν ειδικό. Η βοήθειά τους σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ιδανικότερη επιλογή.

Τι πιστεύετε εσείς;