Τι προκαλεί την κατακράτηση και ποιες είναι οι κινήσεις κλειδιά;

 Από  07/09/2020

Και εκεί που έχετε μπει σε μία σειρά, κάνετε τη διατροφή σας, γυμνάζεστε κιόλας, με όποιον τρόπο μπορείτε, έχετε συμφιλιωθεί με τη ζυγαριά σας η οποία παρεμπιπτόντως μέχρι πριν λίγες μέρες έδειχνε τα καλά αποτελέσματα της προσπάθειά σας, αρχίζει να σας κάνει… νερά, ανεβαίνοντας προς τα πάνω. Μη σας πάρει, όμως, από κάτω! Κατακράτηση είναι η αιτία και μπορείτε εύκολα και σχετικά άμεσα να απαλλαγείτε από την παρουσία της.

 

Τι είναι η κατακράτηση υγρών

Η κατακράτηση αποτελεί μία κατάσταση κατά την οποία ο οργανισμός κρατά περισσότερη ποσότητα νατρίου και νερού από εκείνη που κανονικά χρειάζεται. Τα συμπτώματα είναι η ανεξήγητη και ξαφνική αύξηση βάρους, το πρήξιμο στα πόδια, στα χέρια, στους αστραγάλους και στην περιοχή της κοιλιάς. Το σώμα μας αποτελείται κατά 70% από νερό, το οποίο αποθηκεύεται στους μυς, στο αίμα, στα οστά, μέσα και έξω από τα κύτταρα. Αν διαταραχτεί αυτή η ισορροπία νερού, τότε μιλάμε για κατακράτηση και φυσικά ποιον έχει στόχο; Εμάς τις γυναίκες!

 

Ποιες είναι οι αιτίες που την προκαλούν…

 

Έχω τα ορμονικά μου

Οι ορμόνες δεν ευθύνονται μόνο για την ψυχολογική μας ισορροπία. Οι ορμονικές διαταραχές επηρεάζουν την ισορροπία των υγρών και των μεταλλικών αλάτων στον οργανισμό, με αποτέλεσμα να κατακρατούνται περισσότερα υγρά από το φυσιολογικό.

 

Νερό και… αλάτι

Αυτοί οι δύο μια χαρά τα βρίσκουν μεταξύ τους… φουσκώνοντας και πρήζοντας εμάς, αφού το αλάτι θεωρείται μία από τις σημαντικότερες αιτίες κατακράτησης υγρών. Η περιεκτικότητά του σε νάτριο και χλώριο αποτελούν τους ρυθμιστές αναφορικά με την ισορροπία των υγρών στο σώμα.

 

Το νερό της… λησμονιάς

Το νερό φεύγει με νερό! Έτσι ακριβώς συμβαίνει. Όταν λησμονούμε να πιούμε νερό, τουλάχιστον 8 ποτήρια την ημέρα, αριθμός που ανεβαίνει όσο αρχίζει να καλοκαιριάζει, το σώμα μας αφυδατώνεται. Όταν ο οργανισμός δεν εφοδιάζεται με επαρκή ποσότητα υγρών, αποθηκεύει τα υγρά που έχει για να προστατευτεί, έχοντας ως συνέπεια την κατακράτηση.

 

Δύσκολη περίοδος

Αποτελεί ένα από τα πιο συχνά φαινόμενα που συγκαταλέγονται σε εκείνα του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου. Επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι η κατακράτηση κάνει την εμφάνισή της από την πρώτη ημέρα της περιόδου. Και σίγουρα υπάρχει λόγος, αφού τότε είναι που η προγεστερόνη, η γυναικεία δηλαδή ορμόνη, βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα.

 

Θα γίνετε μανούλες

Αποτελεί μία από τις πιο όμορφες περιόδους η αναμονή για τον ερχομό ενός μωρού.  Ένα τόσο σημαντικό γεγονός, φυσικό είναι να φέρει τα πάνω κάτω και να επιφέρει αλλαγές σε ορμονικό, ψυχολογικό και σωματικό επίπεδο, με την κατακράτηση ως σύμπτωμα να εμφανίζεται από τα πρώτα-πρώτα, και αυτό οφείλεται στην αύξηση της παραγωγής της ορμόνης αλδοστερόνη.

 

Φύσης παρούσας, πάσα αρχή παυσάτω

Όπως καταλαβαίνετε σε όλο τον γενετικό κύκλο μία κατακράτηση θα την έχετε… Πόσο μάλλον όταν η φύση προστάζει να περάσουμε στην εμμηνοπαυσιακή περίοδο, όπου το ένα σοκ στον οργανισμό μας, διαδέχεται το άλλο. Και εδώ η προγεστερόνη παίζει το δικό της ρόλο, της οποίας τα ποσοστά μειώνονται.

 

Πάει με το… κιλό

Όπως ακριβώς το… ακούτε! Για κάθε κιλό που παίρνετε επιπλέον, και φυσικά εννοούμε όταν ξεπερνάτε το ιδανικό βάρος, δίνετε χώρο στην κατακράτηση. Αυτό συμβαίνει γιατί μειώνεται η δράση του διουρητικού συστήματος λόγω των χαμηλών ποσοστών της προγεστερόνης.

 

Ένα με τον… καναπέ

Σηκωθείτε από τον καναπέ. Είναι εκπληκτικό για πόσα θέματα είναι υπεύθυνος… Τώρα θα σταθούμε στην κατακράτηση, γιατί η έλλειψη κίνησης και άσκησης συμβάλλουν στην εμφάνισή της, βλάπτοντας τη δική σας.

 

Κάθεστε… όρθια

Λίγο αντιφατικό, αλλά πραγματικό! Το να… κάθεστε όρθια, εκτός από την επιβάρυνση των αρθρώσεων, δημιουργεί και κατακράτηση. Πολλά επαγγέλματα, δυστυχώς, σας θέλουν όρθιες για πολλές ώρες.

 

Φέρτε το σώμα σας στα… νερά του

Μικρές, καθημερινές αλλαγές στη διατροφή σας και στην σωματική δραστηριότητα θα σας βοηθήσουν να έρθετε στα… νερά σας και να δείτε το σώμα

σας να βελτιώνεται και τη ζυγαριά να κατεβαίνει…

 

  • Μειώστε το αλάτι, καθώς επίσης και τα αγαπημένα σας επεξεργασμένα τρόφιμα τα οποία δεν ανταποκρίνονται με τον ίδιο τρόπο στην αδυναμία που τους έχετε. Επιστρατεύστε μυρωδικά, φρέσκα ή αποξηραμένα και προτιμήστε τα υποκατάστατα αλατιού.
  • Νερό, νερό, νερό! Δώστε στον οργανισμό σας τα υγρά που χρειάζεται, έτσι βοηθάτε στην καλή ισορροπία τους στο σώμα σας, αλλά και στην καλή λειτουργία των νεφρών τα οποία είναι υπεύθυνα για την αποβολή του πλεονάζοντος νερού και νατρίου. Στα υγρά περιλαμβάνονται οι χυμοί, το γάλα, το τσάι και λιγότερο ο καφές γιατί προκαλεί αφυδάτωση στον οργανισμό.
  • Αν σας αρέσουν τα γλυκά, θα είναι δύσκολο, αλλά βλέποντας τα αποτελέσματα, θα επιβραβευτείτε για τη θυσία που κάνετε. Όταν τρώτε ζάχαρη αυξάνετε τα επίπεδα ινσουλίνης η οποία ευθύνεται για τη μείωση ικανότητας του οργανισμού να αποβάλλει το πλεονάζον νάτριο, και κατά συνέπεια, τα περιττά υγρά.
  • Πείτε ναι σε φρούτα και λαχανικά, ειδικά τώρα που μπαίνουμε στο καλοκαίρι είναι στο φόρτε τους. Αξιοποιήστε τις διουρητικές τους ικανότητες και αφήστε τα να δράσουν… Καρπούζι, αγγούρι, φράουλες και σέλινο, μαϊντανός, μαρούλι, ντομάτες, μύρτιλλα, παντζάρι είναι το αντίπαλο δέος της κατακράτησης.
  • Μέχρι ένα ποτό επιτρέπεται… Πίνετε αργά για να το απολαμβάνετε περισσότερο, γιατί το αλκοόλ έχει την ιδιότητα να αφυδατώνει το οργανισμό.
  • Σηκωθείτε από τον καναπέ, ειδικά τώρα που ο καιρός είναι όλο και καλύτερος και η μέρα όλο και μεγαλύτερη, δεν έχετε καμία δικαιολογία. Η άσκηση και γενικά η κίνηση συμβάλλει στη βελτίωσης της κυκλοφορίας του αίματος και της λέμφου, και όχι μόνο…
  • Τα τελευταία χρόνια δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα φυσικά συστατικά που έχουν διουρητική δράση. Το φραγκόσυκο αποτελεί ένα από αυτά χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε πολυφαινόλες, μία κατηγορία θρεπτικών συστατικών που βοηθούν το σώμα να αποβάλλει τα περιττά υγρά χωρίς να διαταράσσει όμως την ισορροπία στο σώμα.   Συμπληρώματα διατροφής βασισμένα στο εκχύλισμα του φραγκόσυκου βοηθούν πολύ, καθώς η διουρητική δράση του είναι σταδιακή φτάνοντας τη μέγιστη τιμή της μετά από 6 ημέρες λήψης του εκχυλίσματος.
  • Η κατακράτηση θέλει… τις βιταμίνες της. Συγκεκριμένα, η βιταμίνη Β3 έχει αποδειχτεί ότι μειώνει την κατακράτηση υγρών σε γυναίκες κατά τη διάρκεια της έμμηνου ρύσης και θα τη βρείτε στις μπανάνες, στις πατάτες, στο κρέας, στα καρύδια. Η βιταμίνη Β6 που βρίσκεται στα δημητριακά, στα αμυλούχα στο κρέας, στο ψάρι, στα γαλακτοκομικά, παίζει το δικό της σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό.
  • Το μαγνήσιο, το οποίο αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό μέταλλο, το οποίο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στην καθημερινότητά μας, είτε μέσα από την τροφή είτε ως συμπλήρωμα διατροφής, έχει αποδειχτεί ότι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατακράτησης υγρών, πάλι κατά τη διάρκεια της έμμηνου ρύσης.

 

Δείτε το σώμα σας να μπαίνει σε 7 ημέρες

Αν ξαφνικά δεν μπαίνετε στα ρούχα σας, η ζυγαριά ανεβαίνει και νιώθετε πρησμένη παρόλο που εσείς δεν έχετε κάνει ατασθαλίες, τα νέα είναι… ευχάριστα! Δεν έχετε πάρει βάρος. Αιτία είναι η κατακράτηση. Σύμμαχός σας το 7 Days Water Shape Program  από την Power Health.

Αποτελεί ένα εξειδικευμένο συμπλήρωμα διατροφής με βάση το επώνυμο εκχύλισμα από φραγκόσυκο, CactiNeaTM, το οποίο βάσει κλινικών μελετών βοηθά στην αποβολή των επιπλέον υγρών από το σώμα μας και έτσι μειώνεται η αίσθηση φουσκώματος και πρηξίματος. Η σύνθεση του 7DAYS Water Shape Program ενισχύεται από τα συστατικά  νιασίνη και βιταμίνη Β6, τα οποία συμβάλλουν στη φυσιολογική λειτουργία των μεταβολικών διεργασιών, καθώς και μαγνήσιο που συμβάλλει στην ισορροπία των ηλεκτρολυτών στο σώμα. Έχει υπέροχη γεύση και υπέροχα αποτελέσματα.

 

Πηγή άρθρου: Power Health
Eπιμέλεια: Συντακτική Ομάδα Pharm24.gr

Τι πιστεύετε εσείς;