10 Τips για να κοιμάσαι καλύτερα το βράδυ!

 Από  04/11/2020

Δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς τα βράδια; Ξυπνάς κουρασμένη το πρωί χωρίς διάθεση να ξεκινήσεις την ημέρα σου; Ο βραδινός ύπνος είναι σημαντικός και δεν αναπληρώνεται! Αν έχεις διαταραχές ύπνου, το επόμενο πρωί νιώθεις σίγουρα κουρασμένη και ανυπομονείς να ξαπλώσεις ξανά στο κρεβάτι το βράδυ!

Τι μπορείς να κάνεις ώστε να κοιμάσαι καλύτερα, περισσότερο, συνεχόμενα και σε ωφέλιμες ώρες;

  • Κάνε ένα ζεστό μπάνιο

Πριν ξαπλώσεις στο κρεβάτι για ύπνο κάνε ένα ζεστό μπάνιο ώστε να χαλαρώσουν οι μύες σου. Άσε το ζεστό τρεχούμενο νερό για λίγο στην περιοχή του αυχένα για να ηρεμήσουν οι αισθήσεις ακόμη περισσότερο. Μόλις βγεις από το μπάνιο η αλλαγή θερμοκρασίας του εκτίθεται στο σώμα σου από το ζεστό στο κρύο θα σε κάνει να κοιμηθείς στο λεπτό!

  • Απενεργοποίησε τις συσκευές σου

Η τεχνολογία μπορεί να επηρεάσει την ικανότητά σου να αποκοιμηθείς κρατώντας τον εγκέφαλό σου ενεργό. Το φως από τις οθόνες ηλεκτρονικών συσκευών μπορεί να διαταράξει την παραγωγή μελατονίνης.

Όταν χρησιμοποιείς τις συσκευές σου κατά το βραδινό ύπνο, διεγείρεις  τις σκέψεις και τα συναισθήματα που θα μπορούσαν να σε κρατήσουν ξύπνιο. Εάν διαβάσεις ένα αρνητικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ένα μήνυμα ή δεις κάτι συναρπαστικό που σε κάνει να σκεφτείς και να σχεδιάσεις, μπορεί να είναι πολύ πιο δύσκολο να χαλαρώσεις.

Εάν χρησιμοποιείς το τηλέφωνό σου ως ξυπνητήρι, σκέψου να αγοράσεις ένα ξεχωριστό ρολόι ξυπνητηριού και βάλε το κινητό σου στο αθόρυβο κατά την διάρκεια της νύχτας ώστε να μην διαταραχθείς από ειδοποιήσεις.

  • Ασκήσου Τακτικά

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι όσοι κάνουν γυμναστική μέσα στην ημέρα το βράδυ κοιμούνται πολύ πιο εύκολα και γρήγορα από αυτούς που δεν γυμνάζονται.

  • Streching!

Τεντώσου! Όταν ξαπλώσεις στο κρεβάτι εστίασε για λίγο στην αναπνοή σου, αυτό θα βοηθήσει στην αύξηση της ροής του αίματος στους μύες. Εισέπνευσε μετρώντας αργά μέχρι το 4, εξέπνευσε μετρώντας αντίστροφα. Επανέλαβε 4-5 φορές. Ύστερα τεντώσου! Το τέντωμα είναι καλό για την μείωση της έντασης που έχει δημιουργεί κατά την διάρκεια της ημέρας.

  • Πιες ένα ζεστό ρόφημα

Όταν προσπαθείς να προετοιμάσετεις το σώμα σου για ύπνο, ίσως είναι καλή ιδέα να παραλείψεις τον καφέ (ή το αλκοόλ) και να έχεις ένα φλιτζάνι τσάι ή χαμομήλι αντ ‘αυτού. Θυμήσου ότι ο καφές είναι ένα διεγερτικό, οπότε μπορεί πραγματικά να σε κάνει να αισθανθείς πιο ξύπνια.

  • Προετοιμάσου για την επόμενη ημέρα

Τακτοποίησε τα ρούχα σου και τα πράγματά σου που θα πρέπει να πάρεις μαζί σου το πρωί ώστε να μην ξυπνήσεις αγχωμένοιη να ετοιμαστείς γρήγορα και ξεχάσεις κάτι.

  • Nightime Skincare

Κάθε βράδυ πριν ξαπλώσεις καθάρισε το πρόσωπό σου και φρόντισε την επιδερμίδα σου. Άπλωσε την κρέμα σου με ελαφρύ μασάζ. Τα ωραία αρώματα των καλλυντικών μπορούν να σε χαλαρώσουν πριν τον ύπνο.

  • Όχι πλούσια γεύματα

Ενώ είναι κακή ιδέα να πας στο κρεβάτι πεινασμένη, τρώγοντας ένα μεγάλο γεύμα ακριβώς πριν κοιμηθείς μπορεί επίσης να οδηγήσει σε μια ανήσυχη νύχτα. Αν χρειάζεσαι σνακ το βράδυ, ώστε να μην ξυπνήσεις πεινασμένη κατά τη διάρκεια της νύχτας, να είσαι προσεκτική σε αυτό που επιλέγεις να φας.

Οποιαδήποτε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά μπορεί να σου προκαλέσουν καούρα, η οποία μπορεί να σε κρατήσει ξύπνια πολύ μετά την ολοκλήρωση της κατανάλωσής τους. Προσπάθησε να αποφύγεις μπισκότα υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη ή σνακ, καθώς η δόση ζάχαρης μπορεί να σε κρατήσει ξύπνια.

  • Κράτα την δουλειά έξω από το κρεβάτι σου

Σίγουρα η ιδέα της εργασίας από την άνεση του κρεβατιού είναι πολύ ελκυστική για πολλούς ανθρώπους. Μην παίρνεις το Laptop στο κρεβάτι σου, μην απαντάς σε μηνύματα, μην σκέφτεσαι και μην σχεδιάζεις την επόμενη ημέρα στην δουλειά.

Ο εγκέφαλός σου θα συνδυάσει το κρεβάτι με πηγή σκέψης και εργασίας και δεν θα σε παίρνει ο ύπνος. Φρόντισε να έχεις απαντήσει στα email σου και να έχεις ετοιμάσει το πρόγραμμά σου τουλάχιστον 1 ώρα πριν πέσεις στο κρεβάτι.

  • Αφιέρωσε χρόνο ηρεμίας στον εαυτό σου

Δοκίμασε διαλογισμό ή πέρασε λίγο χρόνο διαβάζοντας ένα βιβλίο. Υπάρχουν πολλές εφαρμογές για διαλογισμό, που μπορείς να δοκιμάσεις. Κάνοντας ένα χαλαρωτικό ύφος γιόγκα μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να καθαρίσεις το μυαλό σας για έναν καλύτερο ύπνο.

Προσπάθησε να σταματήσεις να ανησυχείς τόσο πολύ, αν δεν μπορείς να κοιμηθείς αμέσως, καθώς αυτό μπορεί συχνά να σε κρατήσει ξύπνια. Μια θετική νοοτροπία μπορεί να βοηθήσει στην ενθάρρυνση μιας καλύτερης ποιότητας ύπνου.

 

Επιμέλεια άρθρου: Συντακτική Ομάδα Pharm24.gr

Τι πιστεύετε εσείς;