Βιταμίνη D

Τι είναι η Βιταμίνη D;

Η βιταμίνη D είναι γνωστή ως η “βιταμίνη του ήλιου”. Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη ιδιαίτερα σημαντική για τον ανθρώπινο οργανισμό, αφού ρυθμίζει την απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου.

O ανθρώπινος οργανισμός παράγει τη βιταμίνη D, όταν η ηλιακή ακτινοβολία έρχεται σε επαφή με το δέρμα.

Η βιταμίνη D μπορεί να προσληφθεί και μέσω συμπληρωμάτων διατροφής με βιταμίνη D.

Υπάρχουν 2 είδη βιταμίνης D:

  • Η D2 που την συναντάμε σε φυτικές πηγές
  • Η D3 που παράγεται από ψάρια και θαλασσινά

Στα συμπληρώματα διατροφής συναντάμε την βιταμίνη D3 ή τον συνδυασμό βιταμινών D2 και D3.

Που βοηθάει η βιταμίνη D;

 

infographic for Vitamin_D3

 

Η βιταμίνη D βοηθάει στην απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου. Επίσης, συμβάλλει στην φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού, στην υγεία των δοντιών και των μυών.
Έρευνες έχουν επίσης δείξει ότι η βιταμίνη D συμβάλλει στην μείωση του κινδύνου σκλήρυνσης κατά πλάκας, και την στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης των συμπτωμάτων της γρίπης.

Ποιες τροφές περιέχουν βιταμίνη D;

  • Λιπαρά ψάρια όπως σολωμος, ρεγγα, τόνος, σαρδέλες
  • Συκώτι
  • Μουρουνέλαιο
  • Αυγό – Κρόκος
  • Γαλακτοκομικά

Η βιταμίνη D μπορεί να προσληφθεί και μέσω συμπληρωμάτων διατροφής.

Τι προκαλεί η έλλειψη βιταμίνης D;

Η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει αίσθημα κόπωσης, μυαλγίες, μυϊκή αδυναμία, μυϊκές κράμπες καθώς επίσης αυξάνεται και ο κίνδυνος καταγμάτων σε ενήλικες με έλλειψη βιταμίνης D.

Ποια είναι η Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη βιταμίνης D

  • Μεταξύ 2-74 ετών : 400 IU/10 μg
  • Ενήλικες άνω των 75 ετών: 800 IU/20 μg

Αν δεν καλύπτεται η ημερήσια ανάγκη μας σε βιταμίνη D μέσω της έκθεσης στον ήλιο ή μέσω της διατροφής συστήνεται να πάρετε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής βιταμίνης D.

 

Τι πιστεύετε εσείς;